Klachten

Ben je ontevreden of is er iets gebeurd?

Bij de Yes We Can Healthcare Group streven we er elke dag naar om de best mogelijke zorg en begeleiding te bieden. Toch kan het gebeuren dat iets niet loopt zoals gehoopt. Misschien ben je teleurgesteld, zit je ergens mee of heb je een negatieve ervaring. Laat het ons vooral weten. Samen kijken we hoe we de situatie kunnen oplossen én hoe we kunnen verbeteren.

We vinden het enorm belangrijk dat fellows, bewoners en hun families gehoord en gezien worden binnen alle organisaties van onze familie. Heldere communicatie, transparante informatie en ruimte voor feedback zijn daarin onmisbaar. We plannen daarom momenten in om samen te evalueren hoe het gaat en wat beter gaat. Alleen zo kunnen we het verschil blijven maken.

Kijk voor meer inhoudelijke informatie in het klachtenreglement (PDF) van de Yes We Can Healthcare Group, waar Zero&Sano onderdeel van uitmaakt.

Wat kun je doen als je niet tevreden bent?

Je kunt jouw ervaring direct delen met de collega’s die betrokken waren. Vertel wat je niet prettig vond en wat het met jou deed. Een persoonlijk gesprek helpt vaak om snel samen tot een oplossing te komen. Na zo'n gesprek zorgen we altijd voor een goede terugkoppeling naar alle betrokkenen.

Wil je liever een melding maken op een andere manier? Dan kun je ook een suggestie of klacht indienen via het onderstaande klachtenformulier. Zodra we jouw melding ontvangen, verzamelen we informatie over desbetreffende situatie bij alle betrokkenen. Daarna nemen we weer contact met je op om samen verder te kijken. Vaak kunnen we er samen uitkomen, daar gaan we voor.

(straatnaam en huisnummer)









Beschrijf hierboven zo duidelijk mogelijk de situatie waarover je een melding wilt doen. Waar en wanneer speelde deze situatie zich af en wie waren erbij betrokken?
Met het versturen van dit formulier geef ik toestemming dat deze gegevens mogen worden gebruikt ten behoeve van de verwerking van mijn klacht m.b.t. Zero&Sano. Deze gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en niet worden verstrekt aan derden en kunnen te allen tijde op mijn verzoek weer worden verwijderd. Voor volledige informatie over het verwerken van uw gegevens, zie ons privacystatement.

Wat als u niet tevreden bent over de afhandeling?

Ben je niet tevreden over de afhandeling van de klacht? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtencommissie. Dit kun je doen door contact op te nemen met de commissie via [email protected]. We blijven naast je staan, bij elke stap die nodig is om samen verder te komen.

Kijk voor meer informatie over de klachtenprocedure en de werkwijze van de onafhankelijke klachtencommissie in het klachtenreglement van de Yes We Can Healthcare Group.

Klachtenfunctionaris

Heb je hulp nodig bij het indienen of bespreken van jouw klacht? Onze klachtenfunctionaris is er speciaal voor jou. De klachtenfunctionaris helpt je om jouw klacht helder te formuleren, geeft uitleg over je rechten en kan intern bemiddelen om samen een oplossing te vinden. Neem contact op met de klachtenfunctionaris via [email protected].

Jeugdstem: Vertrouwenspersonen in de Jeugdzorg

Gaat jouw klacht over de werkwijze van de gemeente of de jeugdzorg (18-) algemeen? Of wil je meer weten over hoe de jeugdzorg werkt? Dan kun je terecht bij Jeugdstem: een onafhankelijke organisatie die jou een luisterend oor biedt en met je meedenkt. De vertrouwenspersonen van Jeugdstem staan klaar voor jongeren tot 18 jaar en hun ouders of verzorgers.

Jeugdstem is een zelfstandige stichting. De medewerkers werken dus niet bij de Yes We Can Healthcare Group of bij een gemeente. Ze zijn er puur voor jou. In de folder van Jeugdstem vind je meer informatie over hoe zij jou kunnen helpen.

Contact opnemen met Jeugdstem kan zo:
• Bel gratis naar 088 – 555 1000.
• Chat met een vertrouwenspersoon via www.jeugdstem.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16:00 tot 20:00 uur en op vrijdag van 15:00 tot 17:00 uur.

Geschillencommissie

Bij de Yes We Can Healthcare Group geloven we in openheid, vertrouwen en samen tot een oplossing komen. We doen er dan ook alles aan om eventuele klachten zorgvuldig met jou te bespreken én op te lossen. Lukt dat onverhoopt niet? Dan heb je altijd het recht om jouw klacht of het geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg.

De Yes We Can Healthcare Group is bij de Geschillencommissie aangesloten, omdat we klachten erg serieus nemen. Ook onze Fellowraad kan bij deze commissie een geschil voorleggen wanneer zij het oneens is met een genomen besluit.

 

 
Stel een vraag